Aktivna participacija v visokem šolstvu
Glavni splošni cilj projekta je izboljšati kakovost in učinkovitost poučevanja in učenja v visokošolskem izobraževanju ter opolnomočiti posameznike in institucije v visokem šolstvu, da se v sodelovanju z drugimi deležniki ter z izmenjavo dobrih praks aktivno odzovejo na izzive priprave študentov na delo in življenje v 21. stoletju.
Projekt Oblikovanje za povečano kompetentnost skozi aktivno participacijo v visokem šolstvu / Designing for Enhanced Competence through Active Participation in Higher Education, je financiran s strani norveškega finančnega mehanizma Norvay Grants s strani Službe Vlade Republike Slovenija za razvoj in Evropsko kohezijsko politiko. V projektu sodelujejo Alma Mater Europaea – ECM, Pedagoški inštitut, Študentska organizacija Slovenije, Gospodarska zbornica Slovenije in Kristiania University College iz Norveške.


Partnerji projekta
Alma Mater Europaea – Evropski center Maribor (AMEU) je akreditirana zasebna visokošolska institucija, ki je organizirana kot neprofitna organizacija in ki ponuja 18 študijskih programov na dodiplomski, magistrski in doktorski stopnji. AMEU ponuja karierno orientirano visokošolsko izobraževanje zlasti na deficitarnih področjih družbe in stremi k razvijanju in ohranjanju modernih, interdisciplinarnih, interaktivnih in na študenta osredotočenih učnih okolij. AMEU izvaja študijske programe na področju zdravstvenih ved, okoljevarstvenih problematik, staranja in medgeneracijskega dialoga, tehnološkega razvoja in digitalizacije, komunikacije, upravljanja in poslovanja ter humanistike. AMEU je priznana po svojem znanju in izkušnjah v razvoju programov v sodelovanju z gospodarskimi in drugimi subjekti ter nacionalnem in mednarodnem povezovanju z izobraževalnimi, raziskovalnimi in gospodarskimi organizacijami. AMEU ima več kot 1400 študentov. Od njene ustanovitve leta 2007 je na instituciji diplomiralo več kot 1200 diplomantov na vseh treh stopnjah študija. AMEU ima najvišjo stopnjo zaposljivosti diplomantov med slovenskimi visokošolskimi institucijami in je zaradi svoje zavezanosti k internacionalizaciji in raznolikosti v poučevanju in učenju priljubljena tudi med tujimi študenti na dodiplomski stopnji kot tudi podiplomski stopnji. Pod patronatom Evropske akademije znanosti in umetnosti AMEU izvaja celovit pristopu k učenju in razvoju študentov tako, da se odziva na potrebe globalnega tržišča in družbe ter prilagaja smernice in prakse visoko kakovostnih mednarodnih izobraževalnih ustanov.
AMEU je aktivno vključena v raziskovalnih in aplikativnih projektov, namenjenih izboljševanju izobraževanja in razvijanju rešitev povezanih z zdravstvenimi, socialnimi, okoljevarstvenimi, kulturnimi in ekonomskimi izzivi ter znanje in izkušnje iz raziskovanja, projektov in znanstvene dejavnosti integrira v vse oblike formalnega in neformalnega učnega procesa. AMEU si prizadeva za zagotavljanje visokokakovostnih, aktivnih učnih okolij, ki študentom omogočajo pridobitev znanja in veščin za 21. stoletje in jih pripravijo na kakovostno delo in življenje po študiju. Zaradi sodelovanja in vloge koordinatorja v predlaganem projektu, katerega osrednji namen je opolnomočiti posameznike in institucije v visokem šolstvu, da se aktivno odzovejo na potrebe sodobne družbe in pripravo študentov za delo in življenje v 21. stoletju, bo AMEU okrepila zasledovanje in uresničevanje tega poslanstva. Skozi vzajemno učenje in institucionalno sodelovanje in partnerstvo z izbrano in priznano norveško visokošolsko institucijo KUC in ostalimi deležniki na področju modernizacije izobraževanja ter pospeševanja učenja in kompetenc v visokem šolstvu bo AMEU razširila in poglobila svoje medinstitucionalne in medsektorske odnose v Sloveniji in tujini, kar bo povečalo in izboljšalo njeno družbeno vlogo, odgovornost in doprinos k izobraževanju in družbi na nacionalni in mednarodni ravni. Nova, trajnostno zasnovana didaktična orodja in viri v poučevanju iz projekta (npr. smernice z modelom aktivnega učenja, instrument za merjenje uporabe smernic aktivnega učenja, didaktični program UPUVI in digitalno središče SOPI) bodo učiteljem in ostalim zainteresiranim na ustanovi zagotovili trajno bazo znanja, ki ga bodo lahko uporabili in preizkusili za izboljšanje obstoječih in razvoj novih, naprednih pedagoških praks v vseh oblikah formalnega in neformalnega učenja na AMEU (npr. predavanja, vaje, mentoriranje, obštudijski tečaji, študijska praksa in vse ostale oblike učenja). Te nove pedagoške prakse zasnovane po smernicah aktivnega učenja in zahtevah 21. stoletja (vključno vloga visokošolskih institucij za generiranje novega znanja) bodo AMEU omogočile, da opolnomoči svoje študente z znanjem in veščinami, ki so potrebna tako za njihov profesionalni razvoj kot tudi osebnostni razvoj in ki spodbujajo vseživljenjsko učenje, inovacije in aktivno udeležbo v družbi.
Pedagoški inštitut (PI) je javni raziskovalni zavod in edini v Sloveniji izvaja temeljne, razvojne in aplikativne raziskave v vzgoji in izobraževanju. Razvija edukacijske znanosti in spodbuja njihovo interdisciplinarno povezovanje. Temeljne dejavnosti so: povezovanje s sorodnimi domačimi in mednarodnimi ustanovami; izpolnjevanje statusnih, kadrovskih in infrastrukturnih pogojev za vključevanje v stalna omrežja mednarodnega edukacijskega raziskovanja (OECD, Evropska unija, Svet Evrope itd.); diseminacija rezultatov; organizacija in izvedba seminarjev, strokovnih srečanj in mednarodnih konferenc; vključevanje v mednarodno raziskovalno dejavnost. Predlagani projekt s svojo interdisciplinarno naravo in poudarjeno aplikativnimi in trajnostnimi pristopi k razvijanju visokošolske pedagogike je za PI izjemnega pomena, saj bodo članice projekta z vzajemnim učenjem na PI prinesle pomembna nova spoznanja v mednarodnem kontekstu pa tudi v okviru na novo vzpostavljenih povezav z nacionalnimi projektnimi partnerji.
Na vsebinski ravni se bo z aktivnim sodelovanjem PI v vseh delovnih sklopih, še jasneje utrdila njegova dejavnost v celotni izobraževalni vertikali (od predšolske vzgoje, primarnega, sekundarnega do terciarnega izobraževanja). Konkretno to pomeni, da se bodo v kontekstu visokošolskega izobraževanja na PI lahko (teoretsko in aplikativno) nadgradile tematsko raznolike raziskave profesionalnega razvoja strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja ter njegove metodologije, pa tudi specialne tematike, ki so neposredno povezane z razumevanjem aktivnega učenja in poučevanja in njegovo spodbujanje v visokem šolstvu (npr. razmerje med znanjem in kompetencami, digitalizacija vzgoje in izobraževanja, enakosti med spoloma, komunikacija in jezikovna raba, večjezičnost in večkulturnost). Hkrati bo PI lahko v novih praksah evalviral lastne dolgoletne izkušnje s kurikularnim načrtovanjem in pedagoškim delom v visokošolskem okolju tako na ravni posameznih nacionalnih in mednarodnih, javnih in zasebnih univerz kot tudi na ravni nacionalnih strokovnih teles, ki oblikujejo politike visokošolskega izobraževanja.
GZS je največje združenje gospodarstva v Sloveniji in je organizirana panožno (26 panog – industrijskih in neindustrijskih) in regijsko (13 regijskih zbornic). GZS ima edinstvene izkušnje in znanja na področju izzivov in priložnosti za izboljšanje slovenskega gospodarstva in družbe kot celote s pomočjo povečanja kompetenc človeškega kapitala zlasti posameznikov/študentov, ki se pripravljajo za prihod na trg dela. GZS je članica številnih vladnih organov, upravnih odborov in odborov in nudi znanje in strokovno usposabljanje na različnih področjih, na primer na področju izobraževanja in učenja, npr. Upravni odbor Univerze v Ljubljani, Svet RS za visoko šolstvo, Svet RS za izobraževanje odraslih, Svet RS za poklicno izobraževanje in usposabljanje, Svet Javnega sklada za razvoj kadrov in dodeljevanja nepovratnih sredstev. GZS je tudi članica vseh območnih odborov za poklicno usposabljanje. Zaradi podpore s strokovnim znanjem in izkušnjami na teh področjih je GZS ključni akter na nacionalni ravni na področju vseživljenjskega učenja ter poklicnega izobraževanja in usposabljanja na vseh ravneh formalnega in neformalnega izobraževanja v visokem šolstvu. GZS bo z bogatim znanjem na področju razvoja človeških virov strokovno doprinesla k analizi potreb po kompetencah v slovenskem okolju, vključno z gospodarstvom. S svojimi izkušnjami in ekspertizo bo GZS pomembno prispevala k doseganju vseh ciljev, učinkov in rezultata iz projekta še posebej v aktivnostih in dosežkih razvoja smernic in modela aktivnega učenja v visokem šolstvu ter instrumenta za merjenje uporabe razvitih smernic, katera orodja bodo zasnovana z namenom krepitve inovacij in ključnih kompetenc za delo in življenje v 21. stoletju. GZS bo s svojim znanjem in izkušnjami v usposabljanju za dizajnersko razmišljanje pomembno so-prispevala k razvijanju in krepitvi veščin in kompetenc strokovnih delavcev za ustvarjalno sodelovanje in oblikovanje inovativnih rešitev, ki so osredotočene na uporabnika.
Študentska organizacija Slovenije (ŠOS) je stanovska organizacija vseh študentk in študentov v Sloveniji ter zavzema za uresničevanje in varovanje njihovih interesov in potreb na slovenskih fakultetah, akademijah, visokih in višjih strokovnih šolah ter visokošolskih zavodih v tujini. ŠOS vključuje Študentsko organizacijo Univerze v Ljubljani, Študentsko organizacijo Univerze v Mariboru, Študentsko organizacijo Univerze na Primorskem in Svet študentskih organizacij lokalnih skupnosti. Vsaka organizacija članica ŠOS sooblikuje delovanje krovne organizacije skozi imenovanje in aktivno participacijo svojih predstavnikov v organih ŠOS, obenem pa skrbi za uspešno uresničevanje študentskih interesov na lastni univerzitetni oziroma lokalni ravni.
ŠOS si kot krovna nacionalna študentska organizacija prizadeva vplivati zlasti na izboljšanje študijskih razmer, učnih okolij in možnosti za študij, socialnega položaja študentov ter razvoj vseh obštudijskih in interesnih dejavnosti. Te cilje uresničuje predvsem z aktivnim sodelovanjem pri oblikovanju nacionalne politike in programov na področju visokošolskega izobraževanja vključno poučevalno-učnega procesa in študentskega dela. Veliko pozornosti posveča tudi problematiki socialnega varstva študentov in zaposlovanju mladih diplomantov. Študentje sodelujejo z Vlado RS pri reševanju študentske problematike predvsem preko Sveta Vlade RS za študentska vprašanja, Sveta Vlade RS za mladino, njunih delovnih skupinah, članstvu v nadzornem svetu Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS, skupščini ZPIZ itd. Pri urejanju posameznih vprašanj je sodelovanje najaktivnejše z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport ter Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Hkrati se ŠOS intenzivno povezuje tudi s študentskimi sveti univerz ter drugimi pomembnimi študentskimi telesi in združenji, tudi na mednarodni ravni, npr. V okviru European Students’ Union.
Visokošolska ustanova Høyskolen Kristiania – Ernst G. Mortensens Stiftelse (Kristiania University College / KUC) je bila ustanovljena leta 1914 in je zasebna izobraževalna ustanova s kampusi v Oslu in Bergenu na Norveškem ter na spletu. KUC je akreditirana fakulteta z več kot 10.000 študenti, 600 zaposlenimi in obsega štiri šole (college), ki skupno ponujajo več kot 100 študijskih programov. Družbena odgovornost KUC je ponuditi študijske programe na različnih stopnjah izobraževanja, ki so prilagojeni ljudem z različnimi kvalifikacijami, sposobnostmi in zmožnostmi ter izobraževati posameznike, ki bodo družbi zagotovili visoko strokovno znanje tako v javnem kot zasebnem sektorju. KUC ima bogate in priznane izkušnje na področju razvijanja raziskovalno-aplikativnega znanja, kompetenc in praktičnega učenja za inovacije in ustvarjanje vrednosti v gospodarstvu in družbi. Z namenom zagotavljanja aktivnih učnih okolij, KUC že vrsto let izvaja program za vključevanje in razvijanje na študenta osredotočenega poučevanja in učenja. Skozi inovativno in študentsko aktivno učno okolje KUC ponuja praktično usmerjene in na študenta osredotočene učne aktivnosti, ki ustrezajo potrebam družbe in pripravljajo študente za delo in življenje po študiju. Poleg študijskih programov v norveščini, KUC prav tako izvaja več študijskih programov v angleškem jeziku tako na dodiplomskih kot podiplomskih ravneh študija. V pričujočem projektu bo projektno skupino KUC vodil profesor Per Morten Fredriksen iz Šole zdravstvenih ved, ki ponuja različne dodiplomske in magistrske programe na različnih področjih kot so biomedicina, psihologija, pedagogika, javno zdravje, prehrana, telesna dejavnost in vodenje športa.